Prowadzenie ewidencji księgowej powinno zapewnić uzyskanie danych niezbędnych do sporządzenia rocznego sprawozdania finansowego, a zwłaszcza ustalenie:
1. wielkości przychodów w postaci należnych wpłat od właścicieli lokali na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością
wspólną,
2. wielkości pozostałych przychodów,
3. wielkości kosztów zarządu nieruchomością wspólną, a w szczególności:
a) wydatków na remonty i bieżącą konserwację,
b) opłat za dostawę energii elektrycznej i cieplnej, gazu i wody w części dotyczącej nieruchomości wspólnej,
c) wydatków z tytułu ubezpieczenia, podatków i innych opłat publicznoprawnych,
d) wydatków na utrzymanie porządku i czystości,
e) wynagrodzeń członków zarządu lub zarządcy oraz innych opłat,
4. stanu rozrachunków (należności i zobowiązań),
5. stanu środków pieniężnych, ich przychodów i rozchodów.
Dlatego też w ramach oferty proponujemy w szczególności:
1. Księgowanie operacji gospodarczych, prowadzone na podstawie dostarczonych dokumentów księgowych, tj.
oryginałów faktur, rachunków, wyciągów bankowych, itp.
2. Przygotowywanie naliczeń i obciążeń przypadających na poszczególnych właścicieli;
3. Księgowanie opłat podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od nieruchomości wspólnej;
4. Przygotowanie projektów planu gospodarczego (w formie planu rzeczowo-finansowego) i korekt tego planu w tym
przychodów i wydatków z funduszu remontowego;
5. Przygotowanie rozliczeń planu gospodarczego – w tym rozliczeń funduszu remontowego;
6. Przygotowanie informacji kwartalnych o poniesionych kosztach utrzymania nieruchomości oraz przychodach Wspólnoty
Mieszkaniowej (w miarę potrzeb);
7. Przygotowanie rozliczeń z właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów zarządu nieruchomością wspólną;
8. Rozliczanie opłat świadczenia obejmujące dostawy do lokali właścicieli – tzw. media;
9. Przygotowanie danych do windykacji opłat należnych od właścicieli lokali w postępowaniu sądowym.
gru 30