W ramach administrowania wspólnotą mieszkaniową proponujemy:
– wykonywanie czynności tzw. zwykłego zarządu nieruchomością
W ramach zarządzania wspólnotą mieszkaniową proponujemy:
– samodzielne wykonywanie czynności zwykłego zarządu nieruchomością.
Jako czynności zwykłego zarządu rozumiemy:
- Weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości, prowadzenie wykazu lokali, właścicieli lokali i najemców w lokalach nie wyodrębnionych;
- Prowadzenie księgi obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wspólnej wymaganej przez przepisy prawa budowlanego;
- Zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego;
- Utrzymanie w należytym stanie porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku właścicieli lokali oraz na działce gruntowej nieruchomości;
- Zapewnienie dla nieruchomości wspólnej dostaw energii elektrycznej, energii cieplnej, wody i gazu, odprowadzania ścieków i wywozu śmieci;
- Zapewnienie usług kominiarskich i innych usług związanych z funkcjonowaniem urządzeń technicznych nieruchomości wspólnej (np. anteny zbiorcze, domofon);
- Wykonywanie bieżącej konserwacji i bieżących napraw nieruchomości wspólnej;
- Usuwanie awarii i ich skutków na nieruchomości wspólnej na warunkach określonych w umowie;
- Ubezpieczenie budynków położonych na nieruchomości wspólnej;
- Zawieranie umów o dostawy, roboty bądź usługi, związanych z realizacją zadań wymienionych w umowie i kontrola prawidłowości wykonania tych umów;
- Reprezentacja ogółu właścicieli w sprawach dotyczących wspólnoty przed sądami i poza sądami;
- Przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań wspólnoty mieszkaniowej;
- Przygotowywanie projektów planu gospodarczego (w formie planu rzeczowo-finansowego) i korekt tego planu;
- Otwarcie rachunku bankowego dla Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez rachunek bankowy;
- Prowadzenie odpowiedniej księgowości;
- Sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego najpóźniej na 15 dni przed terminem zebrania sprawozdawczego;
- Pobieranie i windykacja należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości;
- Wynajmowanie pomieszczeń w nieruchomości wspólnej, o ile na ten cel były wykorzystywane;
- Wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń w stosunku do właścicieli lokali;
- Rozliczanie z właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów zarządu nieruchomością;
- Windykacja opłat należnych od właścicieli lokali w postępowaniu sądowym.
Realizujemy również czynności przekraczające zwykły zarząd na podstawie uchwał podjętych przez ogół właścicieli wspólnoty mieszkaniowej.